Merkantil studentereksamen
Herunder finder I links til andet internt materiale fra virksomheden. Tryk på links nedenfor for at downloade materialet.
Diverse data for Parken - Besøg, omkostninger mm.
Diverse data fra Hotellet- Belægningsgrad mm.
Ordforklaring:
NPS står for Net Promoter Score.
NPS bruges til at måle kundernes loyalitet, tilfredshed og entusiasme. Man stiller kunderne det enkelte spørgsmål: "i hvor stor grad vil du anbefale virksomhedens service og/eller produkt til andre?".
Kunderne svarer på en skala fra 0 til 10, hvor nul er “slet ikke” og 10 er “i meget højt grad”.
Hvordan beregnes NPS?
Kundernes scorevurdering opdeles i tre kategorier:
NPS beregnes ved at fratrække den procentdel af respondenterne, der giver en score på 6 eller derunder (detractors) fra den procentdel af respondenterne, der giver en score på 9 eller 10 (promotors).
Minimumscoren i en NPS er -100 og maksimumscoren er 100.
En perfekt score på 100 indikerer, at alle respondenter vil anbefale virksomheden til andre (er aldrig opnået af nogle virksomheder).
Kilde: www.hotjar.com
Emner: Drift og personale
Emne: Investeringer, indtægter, omkostninger, finansiering og budgetter
Emner: Proces for nye forlystelser, drift og vedligeholdelse
Emner: Logistik, indkøbsstyring, lagerstyring, samarbejdspartnere og leverandører
Emner: Marketing, konkurrence og målgrupper
Emner: Velkomst, historie, parken, værdier, medarbejdere og organisation
I menuen til venstre finder I de interne videointerviews med nøglepersoner fra organisationen i Faarup Sommerland A/S.
Interviews er optaget efteråret 2022.
Dette års casevirksomhed er Fårup Sommerland A/S.
CVR-nr. 37 98 45 15
Dette materiale består af intern information fra virksomheden. Først er der videomateriale indeholdende interviews med personer fra virksomhedens organisation. Herefter finder I andet internt materiale, som indeholder yderligere intern information fra virksomheden.
Det forventes, at I sætter jer grundigt ind i alt det udleverede interne materiale - både indholdet i videoerne og bilagene under "Andet internt materiale".
Ud over dette materiale forventes det, at I selv finder yderligere materiale om virksomheden og branchen.
Tirsdag den 23. maj 2023
Casematerialet er udarbejdet i efteråret 2022.
Synopsen afleveres på skolen og danner grundlag for den mundtlige eksamen.